Tuesday, April 14, 2009

Zoom Malacca : Eyes on Malacca & Meeting The Epert Part 3

haha..

ekceli gambar2 yang saya nak share ni dah lame dah saya snap.. cume tak berkesempatan je nak share, hehe, masa ni saya ter"discover" yang UV filter saya tu tak elok kalau dipakai waktu malam, filter tu buat color jadi lain dan lampu akan "smear", effect dia tak lawa, so gamabr2 bawah ni saya shoot tanpa apa2 filter.

sepert biasa, sila klik imej untuk paparan yang lebih besar

2 gambar di atas ni , saya masih pakaifilter, masih tak prasan lagi uhhu, so boleh nampak efek lampu tu agak blur + smear kan ?












Meeting the expert : Part 3

Haha, pada minggu yang terakhir saya di Nilai, saya sempat bertemu rakan baik saya sejak dari sekolah, Mr. Ajib di putrajaya. Ajib pun berkongsi minat yang sama dengan saya iaitu fotografi. Pengguna Nikon d80 ini ternyata mempunyai "passion" yang tinggi dalam bidang ini walaupun masih dalam peringkat pembelajaran seperti saya, dan semestinya saya jeles ngan camera dia uhhuhuhu.. 

D80 Kit lense 18-135m
Speedlite SB600

Ajib sekarang giat mengambil gambar untuk fotografi perkahwinan, kalau berminat, boleh contact dia melalui nombor ini 0192778684, insyAllah saya akan turut serta semasa sesi fotografi tersebut hehe..

Di bawah adalah beberapa shot yang sempat saya ambil ketika melepak2 dgn ajib dan orang rumahnye Lis. Sebenarnya kitorang nak amik gamba belon panas Kat putrajaya tu.... tapi sebab lambat dan kereta banyak benor, kami tak sempat sampai sebelum matahari tenggelam.. so kitorang lepas geram kat jambatan rama2 (ni yang diorang selalu panggil tu) , dan tak sangka plak ramai plak fotografer pada senja2 tu, mungkin diorang ade kelas dan buat outdoor shooting kat jambatan tu... =)






***KL, KL Kosta Nostra, Jalan berliku ku harungi roller coaster***

6 comments:

Dj Epoi said...

Macam pernah Gua dengar ....ayat2 yang last tuh!!!!!
Laqu aper eik!!!!

Biszign said...

heheheh lagu mentera beradu bro hehehe malek ngan m.nasir

lin_efi said...

ko dh expert lom? leh amek gmbr bellyshoot aku pulok..

Biszign said...

blom laa sis, aku bab2 amik gamba org ni blom terer lagi... huhuhu amik gambar ampaian baju ke... gambar tiang letrek ke... gambo kucing sawan ke tu aku konpiden... gambo org blom gi hhuhuhuhu

Hardy said...

Cantik shot2 eye on malaca tu..

Biszign said...

thnx bro hardy =)